Re: IBM,Pentium III-Problem z uruchomieniem

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 08 Apr 2006 - 19:23:02 MET DST

jk <"jkaz[wt]"@vp.pl> wrote:

> Był bez CDRomu, pamięci i HDD. Zamontowaliśmy dysk(Samsung 40GB,
> CDRW-Lite-On, i SDRAM, chcemy to uruchomić i klapa...,

            O ile cos nie jest uszkodzone to nie powinno byc problemu - IBM
stosuje standardowe komponenty. Do swojego BXa robiacego za serwerek do
oryginalnych 64 MB Mitsubishi ze sticerem IBMa dodalem 128 MB Infineona,
40 GB Seagate 5400.1 oraz tylko nas czas instalacji OSa podpiety byl CDRW
Teac CDW58E i nie bylo najmniejszych problemow.

> zaczyna coś
> sie pokazywać na monitorze, potem dwa bipy z głośniczka i takie cus
> jest napisane "8603 Pointing Device Errors oraz 164 Memory Size
> Errors"

            Czyli wszystko OK. Nie masz podlaczonej myszki oraz zminila sie ilosc
RAM w stosunku do oryginalnej ilosci. IBMy tak maja, ze do czasy gdy nie
wejdziesz do setupu i tego nie zatwierdzisz bedze ten komunikat
wyswietlany. Do setupu wchodzi sie standardowo - przez F1 AFAIR - strasznie
dawno to konfigurowalem, teraz chodzi jako serwer bez monitora - porzadny,
stabilny sprzet. Komunikat o klawiszologii setupu masz przez chwile na
starcie, o ile w setupie nie wylaczono wyswietlania.

> dalej nic się nie dzieje. Podejrzewamy że cosik jest nie tak
> z pamięcią i z jakimś podłączonym urządzeniem(CDRW lub HDD).

            jw + oczywiscie musisz miec prawidlowo zezworkowane napedy na kanale
oraz oczywiscie wejsc do setupu i poustawiac parametry urzadzen IDE -
geometrie dysku, kolejnosc bootowania itp.

> W związku z tym mam do Was pytanie, czy do tego kompa nadaja się
> zwykłe SDRAMy (wkładamy zwykłe PC133 128MB i 64MB, które chodzą na
> starym PCecie,-razem i osobno w różnej kolejności -jest dwa
> gniazda), czy trzeba jakieś inne a jak tak to jakie?..

            Standardowe. Ten komunikat to nie blad, a informacja wymagajaca
jedynie potwierdzenia w setupie.

> i co robimy nie tak że nie można tego ustrojstwa odpalić..?..

            Pewnie nie ustawiliscie napedow w setupie. Aby wyeliminowac problemy
z konfliktem urzadzen zostaw na poczatek sam CDROM i odpal jakiegos
knoppixa itp.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl