świecący pixel?

Autor: Darek <pvpubfna_at_jc.cy>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 20:17:23 MET DST

Witam
kupilem pare dni temu monitor LCD. Mam wykupiona dodatkowa gwarancje
7-dniowa na wykrycie walnietych pixeli (nawet jednego!). Wtedy bez
dodatkowych kosztow sprzedawca wymieni mi monitor na inny. Jest to moj
pierwszy monitor LCD i nie za bardzo znam sie na zjawisku martwych czy
swiecacych pixeli. Ogladajac dzisiaj jedna ze stron internetowych na
jednym ze zdjec zaczal mi "pulsowac" na ekranie maly punkcik. Jak
spojrzalem na niego przez lupe zobaczylem migoczace dwa pixelki:
czerwony i zielony. Zjawisko to jest o tyle dziwne ze one nie swieca
jednakowo tylko migotaja. Domyslam sie ze swiecacy pixel to taki ktory
charakterystycznie swieci mocniej od innych pixeli, ale w moim przypadku
to one (te dwa) zapalaja sie i gasna. Odbywa sie to nieregularnie. Kilka
razy wrocilem do owej strony, na ktorej zaobserwowalem owe zjawisko,
zeby potwierdzic, ze jednak cos jest nie tak i rzeczywiscie problem sie
powtarza. Co dziwne jak przewijam strone w pionie to migoczacy punkt tez
opada dokladnie pionowo. Prosze powiedzcie czy jest to wada matrycy LCD
i czy to mozna zglosic jako podstawe do reklamacji? Przyznam, ze tylko
na jednej stronie internetowej mi sie takie cos zadzialo. Strona sama
nie jest wazna, bo zdjecia na niej sa statyczne, a nie animowane. Prosze
o pomoc i porady.

newbie