Re: dysk prawie kaput

Autor: szpon <szponik_at_nospam.o2.pl>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 00:10:35 MET DST

fiman napisał(a):

> Dysk 40GB ma pewnie 5 lat. Jak piszesz prawie kaput. Teraz za 400 zł kupisz 300 GB.
> To o zasilaczu to teraz taka moda.

Przeczytaj opisane objawy... Nie spotkałem się z sytuacją, że psujący
się dysk powoduje przejście do BIOSu a po wyjściu dalej normalnie
działa. Obstawiałbym spuchnięte kondensatory (to potrafi różne dziwne
sytuacje stworzyć) lub wina zasilacza.

Żeby wykluczyć dysk - po odpaleniu systemu sprawdź status SMART
pierwszym lepszym chociażby darmowym programem. Ale najpierw zerknij do
środka, przyjrzyj się kondensatorom.