Re: w ile czasu trwa nagranie dvdrw 4x cala plyta

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 06 Apr 2006 - 21:16:55 MET DST

fiman napisał(a):

> Ale co za problem 30 czy 20 minut. Zwykle im wolniej tym dokładniej i lepiej.

Nie do końca... Też tak myślałem, ale widziałem sporo testów, co więcej
- sam kilka przeprowadziłem i wygląda na to, że bardzo często przy
niższej prędkości ilość błędów PIE/PIF jest zwyczajnie większa!
Spotkałem się z opinią, że najczęściej optymalną prędkością jest połowa
tej, do jakiej płyta jest certyfikowana. Ja się raczej do tejk teorii
przychylam, chociaż to lekko uogólnione - sporo zależy od samej płyty i
nagrywarki.
Poza tym musimy rozróżnić dwie rzeczy - jeśli ustawisz sobie to 2x lub
2.4x to będzie wolniej - pewnie o to Ci chodzi.
Ale gdy nagrywasz z 4x i zajmuje to dwa razy więcej czasu, to znaczy, że
coś jest nie tak! Najprawdopodobniej kłopoty z transferem miedzy dyskiem
i nagrywarką. Powody mogą być różne, już o tym pisałem - wyłączone DMA,
mało pamięci, zbyt wolny dysk lub jakiś nadwyrężający go proces w tle.
Wtedy bardzo szybko dochodzie do opróżnienia buforów - najpierw tego w
RAMie, potem bardzo szybko leci ten w nagrywarce. I tutaj Ci GWARANTUJĘ,
że to ma bardzo negatywny wpływ na jakość zapisu. Niby system ochrony
zapisu nie zapobiegnie wywaleniu takiej płyty, ale czasem nawet się nie
zweryfikuje, lub jej jakość będzie tragiczna. Jeśli kogoś to nie
obchodzi, nie przejmuje się wykresami jakości itp. - nie ma problemu. J
jednak wyrzucam taką płytę do kosza...

# /George Orwell - Rok 1984/