Możliwe ATA/100 a tylko ATA/44 ??

Autor: Jajcarz <jajcarzd1_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 06 Apr 2006 - 19:17:44 MET DST

Wtam.

Mam takie pytanie. Otóż mam dysk Samsunga SP0411N. Odpalam HD Tune i opcji
INFO mam takie dane

Standard ATA/ATAPI-5
Supported UDMA Mode 5 (UIltra ATA/100)
Active UDMA Mode3 (Ultra ATA/44)

Dysk jest podpięty do płyty głównej ECS-a P6VAP-A+ przewodem 80 żyłowym
UDMA100. W opise płyty nigdzie nie znalazłem szczerze mówiąc informacji
jakis standard ona wspiera.
Czy ten pierwszy wers "Standard ATA/ATAPI-5' dotyczy właśnie
standardu wspieranego przez płytę ? Bo drugi to dotyczy chyab dysku a trzeci
no to jaki jest obecnie aktywny.

W każdym razie UDMA 3 to przepustowośc rzędu 66 MB/s skąd wiec owe 44 ?
Gdzies mi sie obiło że dotyczy to częstotliwości, ale nie wiem do końca
czego to sie tyczy.
I moje pytanie: Gdzie można ewentualnie to ustawić i czy jest taka możliwośc
aby chodziło to z prędkością 66 MB/s ?

Dzięki i pozdro.