Re: SATA 2 a SATA ?

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Thu 06 Apr 2006 - 15:28:43 MET DST

Dnia 2006-04-06 15:25, Użytkownik Jajcarz napisał/a:

> Mam takie pytanie czy przewody zasilające jak i danych w dyskach standardu
> SATA i SATA 2 są takie same czy w inne ? Bo mam płytę która obsługuje SATA i
> dysk SATA 2 i nie wiem czy wykorzystuję się tam te same przewody. Nie mam
> fizycznie na razie obu urządzęń więc nie moge na razie rzucić okiem,dlatego
> pytam.

Przewody zasilające i sygnałowe są takie same. Natomiast dysk SATA2 w
połączeniu z kontrolerem SATA1 może sprawiać problemy (chociaż nie jest
to regułą - vide mój system z nForce3/SATA1 i Samsungiem SATA2), część
dysków ma możliwość wymuszenia trybu SATA1 odpowiednią zworką.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl