Re: geforce fx 5200 128MB

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Thu 06 Apr 2006 - 03:37:43 MET DST

Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości
news:e10fei$jh0$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
> Kupiłem kartę geforce fx 5200

To raczej był błąd chyba że kupiona za grosze.

> Tzn. starą karte ( geforce 2 mx400 64MB) odinstalowałem.

Sterowniki Forceware mają funkcję (opatentowaną przez nVidię) UDA (United
Driver Architecture), dzięki której nie musisz odinstalowywać starej karty
tylko od razu wkładasz nową. Choć ja i tak też standardowo odinstalowuję.

> Wyłączyłem kompa, włożyłem nową kartę, odpaliłem Win XP, zcancellowałem
> standardową instalację sprzetu

To był pierwszy błąd, trzeba było dokończyć standardową instalację. Co
prawda XP to nie W98, który wymaga sterownika standardowej karty VGA w
systemie, ale lepiej niech będzie. A poza tym niektóre sterowniki (i
aplikacje) wymagają / "lubią" dwa restarty.

> i zainstalowałem strowniki z dołącznego CD,

Te sterowniki dołączane na CD to czasem jakieś "dziwne" są. Najlepiej
ściągnąć sobie (jeszcze przed zakupem karty) najnowsze drivery producenta.

> [...]
> 5200 ,daje zainstalowanie oprogramowania automatycznie, wszystko ładnie
> się instaluje i klops- 'wystąpił problem podczas instalowania tego
> sprzętu: (kontroler wideo(zgodny z VGA), wystąpił błąd podczas instalacji
> tego urządzenia. Nieprawidłowe dane. No i koniec.
> Skutek taki, że rozdzielczość jest ok, ale zero akceleracji, a od
> odświerzania oczy bolą po minucie :).
> Myslałem ,że coś się gryzie ze starymi sterownikami i usunąłem je nawet
> programem Driver Cleaner Pro. Nic to nie dało. Probowałem jeszcze z
> najnowszymi sterownikami nvidi i tez nic.

Teraz to już ch...j (biorąc pod uwagę to co napisałem wyżej). Ewentualnie:
wywal wszystkie drivery z panelu sterowania (włącznie z tymi wbudowanymi w
XP dla GF2MX). I zobacz jaki jest komunikat gdy karta jest całkiem bez
driverów. Czy tylko (standarowo w takiej sytuacji) pisze o braku sterownika
czy jest jakiś tekst o błedzie inicjalizacji (lub coś podobnego). Jeśli to
drugie to odpuść sobie instalowanie driverów dopóki nie poradzisz sobie z
usunięciem owego błędu. A na przyszłość sterowniki usuwaj w trybie awaryjnym
(unikniesz w ten sposób ewentualnych konfiktów z jakimiś np. działającymi w
tle aplikacjami).