barton 2500+ -> mobile mod i dziwne vdd

Autor: Kamil <kamilandr_at_yahoo.com>
Data: Wed 05 Apr 2006 - 16:42:46 MET DST

Witam

Przerobilem bartona 2500+ na wersje mobilna ale jest cos co mnie zastanawia.
Przed zmiana barton dzialal przy napieciu vdd 1,65V i freq 1,83 GHz. Aby
zmusic go do pracy na 2,2 GHz musialem podwyzszac Vdd do 1,725V. Po zmianie
wykrywane jest defaultowe napiecie 1,6V!!. Malo tego. Po zmianie w biosie na
1,65V nadal wykrywane jest 1,6V!. Kazda zmiana napiecia w biosie powoduje
wykrywanie o 0,05V nizszego przez system health i rozne programy
monitorujace. Np. ustawiajac 1,5V system heath wykrywa 1,45V. Jest jeszcze
cos. Teraz bez zmiany napiecia czyli przy tym "niby" 1,6V procek chodzi
stabilnie na 2,2GHz.

Moje pytanie brzmi w co mam wierzyc ;-). Czy system health i programy
pokazujac 1,6V wskazuja poprawna wartosc napiecia czy tez wierzyc, ze
ustawiajac w biosie 1,65V rzeczywiscie jest takie napiecie ustawiane
niezaleznie od tego co potem wykrywa sys health i programy? Plyta to Epox
8RDA3I na nforce2.