Re: Wydajnosc celerona :-/

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Wed 05 Apr 2006 - 15:39:06 MET DST

Dnia 2006-04-05 14:54:32, encja *jaszczur* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Jest free dla firm?

Tak. Absolutnie free

> Próbuję sobie wyobrazić pracownicę biurową obrabiającą bazę sql,
> koszty jej szkolenia itp. A może mam posadzić przy niej informatyka
> na cały dzień, myślę, że byłby zadowolony. Ale to już temat na inną
> grupę. ;-) Miałem nadzieję, że wina leży po stronie procesora.
>
> Wiesz jak ciężko jest wdrożyć nowe rozwiązanie w skostniałej
> strukturze firmy?

Bieżesz studenta informatyki, pokazujesz mu exela i prosisz go, żeby
zrobił Ci taką aplikację za pomocą np. Borland Developer Studio lub
MS Visual Studio.
Albo zatrudniasz na umowę o dzieło gościa, który Ci to zrobi. Jeśli nie
jest to coś superwyszukanego, to stworzenie takiej aplikacji to dzień
roboty.

Jak wszystkie dane będą już na serwerze, to można nawet pomyśleć o ich
szerszym udostępnianiu, ale to już inna bajka ;)

Wcale nie musi być tak, jak Radek pisał, że będzie drogo. Jeśli to ma
być tylko zaimplementowanie paru formuł z excela jako procedur
składowanych SQL, to może być szybko i niedrogo. A wyniki dostaniesz w
kilka sekund, i to na dowolnym kompie w sieci.

Tak sprawdziłem teraz- na moim notebooku przesortowanie tablicy z
400 000 wierszy trwa 5 sekund :)

Ale, faktycznie, warto najpierw spróbować rozbudować sprzęt. Aplikacje
Microsoft (np MS SQL Server) słyną z tego, że są szybke, jeśli dane w
całości mieszczą się w RAM. Potem i wydajność leci na pysk. Spróbuj
najpierw dostawić RAM (np. z innego kompa.) Być może to wszystko
załatwi.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]