Re: Wydajnosc celerona :-/

Autor: lukasz sczygiel <gdzies_at_daleko.pl>
Data: Wed 05 Apr 2006 - 13:11:55 MET DST

jaszczur napisał(a):
> Jak poprawić wydajność komputera[1] biurowego pracującego głównie
> z programem Excel? No operacja sortowania pliku o 60 tys wierszach,
> kilkunastu kolumnach oraz kilku prostych formułach typu suma potrafi
> trwać kilka minut. System XP.
>
> W domu mam komputer[2] z systemem w2k radzący sobie o wiele
> lepiej z excelem. Różnica jak pomiędzy niebem a ziemią. ;-)
>
> [1] Fujitsu Siemens Celeron 2.93 GHz, 256 RAM, HDD 80GB...
> [2] Składak Sempron 2800+, 512 RAM, HDD 120GB...
>
> Pytam poważnie i uprzejmie proszę o konkretne rozwiązania.
> Wymienić procesor? Na jaki?

A czy ten procesor ma zabezpieczenie termiczne?
Zobacz speedfanem czy sie nie nagrzewa zabardzo. Bo tak wielkie roznice
to nie wyglada mi na ociezalosc systemu czy braki w pamieci.
Osobiscie nie mem zbyt wygorowanego mniemenia o celeronach ale nie
powinno byc az tak zle w porownaniu do semprona.

Jesli masz zintegrowana karte to sprobuj na chwile wsadzic zwykla i
wylaczyc te na plycie i zobaczyc jak bedzie wygladac sytuacja. Wez i
zminimalizuj excela tak aby nie odrysowywal ekranu.
I jesli okaze sie ze ktoras z tych czynnosci pomogla bedzie latwiej
stwierdzic co boli tamten komp.

--
Lukasz Sczygiel
wstaw moje nazwisko@gmail.com