Wylacznik napedow IDE

Autor: yodacki <yodacki_at_gazeta.pl>
Data: Tue 04 Apr 2006 - 18:33:15 MET DST

Witam,

Dosta艂em kabel przed艂u偶aj膮cy zasilanie z zasilacza z jednym gniazdem i
dwoma wtyczkami do nap臋d贸w (w moim przypadku do nap臋d贸w optycznych) z
prze艂膮cznikiem. Prze艂膮cznik pozwala na odci臋cie napi臋cia do nap臋d贸w
(optycznych) bez odpinania wtyczek od zasilania. Nie b臋d臋 pisa艂 po co mi
ten kabel, bo cz臋艣膰 z Was napewno si臋 domy艣li o co chodzi ;-) Wy艂膮czy膰
nap臋dy mog臋 tylko, kiedy komputer jest naturalnie wy艂膮czony.
W zwi膮zku z tym mam pytanie. Co by si臋 sta艂o (mog艂o si臋 sta膰) gdyby w
czasie gdy komputer jest w艂膮czony, w艂膮czy艂 bym zasilanie do nap臋d贸w
(czytnik DVD i nagrywarka DVD)? Nie s膮 to oczywi艣cie urz膮dzenia typu
"hot-swap" bo wtedy to pytanie by艂oby bezcelowe.
Pytanie czysto teoretyczne - jak na razie, bo w tej chwili kabel z
w艂膮cznikiem jest schowany do wn臋trza obudowy, ale mam zamiar wyprowadzi膰
prze艂膮cznik na zewn膮trz, aby ci膮gle nie otwiera膰 pud艂a. Wole si臋
zapyta膰, p贸ki kt贸re艣 z moich dzieci nie wytrzyma i b臋dzie pr贸bowa艂o w
czasie mojej nieobecno艣ci w domu prze艂膮czy膰 to 鈥瀖a艂e co艣鈥.

Z g贸ry dzi臋ki za info.
Pozdrawiam
YODAcki