Re: fdisk & 127 GB

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 11:38:50 MET DST

U偶ytkownik "Mayster" <niewazne123@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:e0ps4e$1ni$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Michal Kawecki wrote:
[...]
> Windowsa mam bez SP1 poniewaz ... bez tego dodatku dziala mi
> stabilniej. Zawsze gdy instalowalem wersje z SP1 mialem z nim
> problemy - jakies zwisy itp. Dlatego XPka mam bez jakiegokolwiek
> SP.

Ka偶de kolejne SP usuwa wykryte w mi臋dzyczasie b艂臋dy, teoretycznie wi臋c
system z SP powinien dzia艂a膰 stabilniej, a nie odwrotnie. Warunkiem jest
wszak偶e dostosowanie pozosta艂ego niskopoziomowego oprogramowania, np.
firewalli, antywirus贸w, a zw艂aszcza sterownik贸w do podpi臋tych urz膮dze艅.
By膰 mo偶e po prostu zapomnia艂e艣 o tym. Jednak, je偶eli ca艂y system si臋
wiesza lub zamra偶a, to najpewniej masz problemy sprz臋towe: uszkodzon膮
pami臋膰 RAM, przegrzany procesor, zbyt s艂aby zasilacz, z艂膮 fiiltracj臋
napi臋膰 zasilaj膮cych (tzw. "kondensatorki" na p艂ycie g艂贸wnej) - te tematy
wielokrotnie przewija艂y si臋 na grupie, poszukaj w Google jak sobie z tym
ludzie radzili. A nieinstalowanie poprawek wypuszczanych celem za艂atania
wykrytych dziur i b艂臋d贸w by艂oby ostatni膮 rzecz膮, do kt贸rej bym
si臋ga艂....

> Dlaczego uzywam FDISKa ? Bo tylko on jakis czas temu tworzyl mi
> automatycznie partycje 127GB. Instalator XP robil 160GB - a to po
> czasie oznaczalo dla mnie jedno ... krzaki zamiast danych :(
> Tylko nie wiem dlaczego teraz FDISK nie robi 127GB - mozliwe, ze
> w miedzy czasie aktualizowalem BIOSa i to ma jakis wplyw -
> niestety moja pamiec potrafi byc ulotna i nie pamietam czy
> zmienialem na plycie BIOSa :(

Fdisk wykrywa dyski poprzez funkcje BIOS-u, najpewniej wi臋c mia艂e艣
wcze艣niej upo艣ledzony BIOS, kt贸ry nie radzi艂 sobie z prawid艂owym
wykryciem nowego dysku. Ja bym w og贸le odradza艂 u偶ywanie i fdisk, i
format.com, podobnie jak innych narz臋dzi i oprogramowania
niekompatybilnego z nowoczesnym sprz臋tem. Zwyczajnie sam si臋 prosisz o
k艂opoty, na w艂asne 偶yczenie.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadaj膮c zmie艅 px na pl/