Problem z czytnikiem USB

Autor: Mariusz <MichalskiMariusz_at_WYTNIJTO.poczta.onet.pl>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 10:20:15 MET DST

    Kupiłem czytnik do kart pamięci na USB, niestety okazuje się, że nie
wszystko działa tak jak powinno. Po włożeniu karty CF 2GB czyta kilkanaście,
kilkadziesiąt procent i się rozłącza. Mam w kompie na płycie USB 1.1 (stara
płyta) i dodatkowy kontroler na PCI z USB 2.0. Po podłączeniu do USB 1.1
tego na płycie też rozłącza, z tą różnicą, że Windows ładnie komunikuje, że
nastąpił problem ze skokiem napięcia. Dodatkowo na to, że jest to problem z
zasilaniem może wskazywać fakt, że po podłączeniu do tych portów (zarówno
2.0 jak i 1.1 ) urządzeń z własnym zasilaniem problem rozłączania nie
występuje.
Czy może jest jakieś niedrogie rozwiązanie mojego problemu? Czy może można
jakoś zwiększyć lub ustabilizować prąd zasilający czytnik karty na USB?
Czy jeśli będę odłączał i podłączał kabelek do czytnika z włożoną kartą to
mogę uszkodzić kartę?

pzdr.
MariuszM