Re: fdisk & 127 GB

Autor: wik <wik_at_badmail.org>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 09:08:17 MET DST

dnia Mon, 03 Apr 2006 02:50:25 +0200 Mayster napisal(a):

> Chyba jednak jest cos takiego jak gorna granica ktora jest wlasnie
> 127GB.

byla granica 128GB i lezala ona po stronie biosu. wynikalo to z tego, ze
skonczyly sie bity do opisu sektorow, glowic i cylindrow, czyli dawnego
typu adresowania dyskow. w adresowaniu lba nie ma takiego problemu. wiec
jesli bios wykrywa ci cale 160GB to nie jest to ten problem. [wspomniales
o tym ze na dwoch innych plytach dysk zostal wykryty na ok. 130GB -
wlasnie to jest ta sprawa]

> "Użycie jakiegokolwiek 16 bitowego narzędzia typu scandisk czy disk
> doktor, zakończy się crashem danych na partycjach fat 32 z klasterm
> powyżej 32kb -większysch jak 127 Gb

mhm, to w tym swietle wytlumacz, dlaczego sypnal ci sie podzial 2x80GB?
[to jest to o czym wspomnialem... ograniczenia systemow operacyjnych i
systemu plikow.]

> "jeśli nie miałeś wpisu EnableBigLBA w rejestrze

> I to wlasnie i u mnie zauwazylem - gdy stworze wiecej na dysku niz 127GB
> to po zapelnieniu ilus tam procent dysku ... robia sie krzaczki - tak
> jak to opisuja goscie z tamtych stron.

wiec masz rozwiazanie?
... i znow powtorze, a co z tym podzialem 2x80GB?

--
pozdrawiam
wik at dokuro.org
http://dokuro.org