Re: usterka monitora CRT - jaka przyczyna?

Autor: Władysław Skoczylas <desoft_at_interia.pl>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 07:50:00 MET DST

Użytkownik "leszek" <leszek55@smrw.lodz.pl> napisał w wiadomości
news:1144037894.262988.106490@e56g2000cwe.googlegroups.com...
Witam,

Mam 6-letni monitor CRT Sony Multiscan G400 19 cali. Jakiś czas temu
pojawiła się następująca usterka: zawsze widać równoległe wobec
siebie, prawie równoległe poziomem (nachylone pod niewielkim kontem)
białe linie. Im wyższa rozdzielczość, tym proporcjonalnie tych
linii jest więcej (są cieńsze i rozmieszczone bliżej siebie). Te
linie są widoczne, gdy obraz jest czarny lub ciemny. Na białym tle
trudno je dostrzec. Gdy minie pewien czas od włączenia monitora te
linie stają się coraz mniej widoczne. Co się popsuło i czy ktoś
może to naprawić i za ile? Jestem z Łodzi.

Jeżeli dobrze zrozumiałem opis to te linie to linie powrotu.
W prawidłowo wyregulowanym sprzęcie oznaczają padanie kineskopu.
Trzeba sprawdzić napięcia zasilające kineskop, może podregulować.

Władysław