Re: wymiana nagrywarki = nowy HDD?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 03 Apr 2006 - 00:34:57 MET DST

Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

> Tyle tylko, że pojawiła się u mnie wątpliwość. A mianowicie mam juz
> kilkuletni dysk twardy Seagate 40GB.

            Nie ma o czym mowic - x8 to ~11 mMB/s, a 2-3 razy taka przepustowosc
oferuje praktycznie kazdy dysk desktopowy z genracji gdy pojemnosci
siegnely 40 GB. Ztob testy, ale pwenie bedzie mial ~40 MB/s na poczatku,
~30 MB/s pod koniec. Moglbys sie zastanawiac gdyby ten dysk mial nie 40,
a 4 GB [wtedy rzeczywisce byly wolne], tyle tylko ze 1 DVD-R nawet w wersji
DVD-5 ma wieksza pojemnosc niz taki dysk, a wiec raczej kiepskie byloby to
zrodlo danych ;)

> Zazwyczaj nie nagrywałem szybciej niż 4x, a przecież na nowych
> nagrywarkach optymalne prędkości to jakieś 8x,

            Rzonie bywa, czasem plytka lepiej nagrwa sie x8, ale rzadko.
Wiekszosc lepiej nagrywa sie x8. Zrob testy i sie przekonaj. Sam mimo
posiadania raczej chwalonego za jakosc zapisu Benqa DW1640 i tak plyty
pale x4 - po prostu maja lepsza jakosc niz teakie same zapisywane x8.

> czasem można palić i więcej...

            Z raczej marnym skutkiem jesli chodzi o jakosc zapisu i styope
bledow PI/PIF.

> Sądzicie, że ten dysk wyrobi,

            Niemal na pewno tak.

> czy konstrukcje sprzed kilku lat na pewno się do tego nie nadają?

            jw - przy 40 GB dyskach nawet 5400 RPM transfer jest kilka razy
wyzszy niz IMHO max. bezpieczne dla jakosci zapisu plyt x8.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl