Re: Notebook - jakiej firmy, jaki?

Autor: maciek <maciek_at_szorujbabciudokolejki.pl>
Data: Sat 01 Apr 2006 - 21:23:34 MET DST

Roger(OS) napisał(a):
> Witam;
>
> Pisze na grupe, bo nie mam jakiegos specjalnego rozeznania w laptopach, a
> zaczynam coraz czesciej myslec o kupnie jakiegos przenosnego koputerka.
> Chodzi mi byscie szanowni grupowicze podpowiedzieli:
> * na co zwracac glownie uwage

-Technologia oszczednosci baterii.
-Szybki dysk (7200 rpm)
-Rozdzielczosc i wielkosc wyswietlacza jaka Ci odpowiada - nie jakas
egzotyczna, tylko normalna, zeby wszytko bylo widac na standardowych
ustawieniach (czcionki).
-duzo pamieci (512 lub wiecej)
-szybki procesor (2.0GHz lub wiecej)
-karta graficzna z pamiecia wlasna, a nie korzystajaca z RAM (spowalnia
caly komputer)
-wypalarka DVD i inne bajery typu wyjscie na TV, szybkie wifi itp.

> * jakie firmy raczej omijac (brak czesci do upgrade'u, slaby serwis itd...)

Jesli chjodzi o upgrade to omijac te znane, ba maja drogi serwis, na
przyklad serwis della to zdziercy okropni - klawiatura za 500 zl to u
nich standard. Jesli chodzi o cala reszte to tez omijac tych z czolowki,
bo zdziercy okropni:) Acer albo Maxdata jest w sam raz, no chyba, ze
masz nieograniczony budzet, to niepotrzebnie sie produkuje. Z rzeczy,
ktore pamietam, ze moga byc uciazliwe, to to, ze srebrne obudowy sie
scieraja od potu dloni i wtedy to zle wyglada, wiec lepiej wziac w
zwyklym 'plastykowym' kolorze. I druga rzecz, ze spacja sie odbija na
wyswietlaczu po jakims czasie (nie wiem czy to sie da jakos sprawdzic,
ale mozna chocby zapytac sprzedawce i jak zapewni, ze tak sie nie
stanie, to przynajmniej mamy jego slowo w razie reklamacji).

> Mialem kiedys stycznosc z komputerami Compaq'a i jakos mi za bardzo nie
> przypadly do gustu

I ja przylaczam do tej opinii o produktach dla uzytkownikow
indywidualnych tej marki.