Re: Jak to możliwe? [swap memory]

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 01 Apr 2006 - 17:57:12 MET DST

Użytkownik "Cortez" <poster@konto.NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
news:e0m6br$9jf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> .

> przy zmniejszeniu to samo

Czyli nie to.

> komputer mam od 3 mcy, a w lutym stawialem windowsa xp na nowo. Nie wiem,
> czy wczesniej bylo dobrze, bo to gtr demo zainstalowalem kilka dni temu po
> raz pierwszy. Wczesniej ze 3 tyg temu podobny problem mialem z F1 99-02.
>
> Co do instalacji nowego WinXp, trzeba by pewnie nowa partycje zrobic, i
> tam instalowac, tak?

Na dysku masz zdajsie jedną partycję podstawową. Zmniejsz ją o kilka GB i z
wolnego miejsca (na końcu dysku) stwórz nową partycję podstawową FAT32.
Automatycznie dostanie ona status "hidden", więc nie będzie widoczna z
głównej partycji. Nadasz jej status "active" i po restarcie komp będzie
startował z niej (wtedy główna partycja nie będzie widoczna). Wrzucasz
instalkę XP. Jeśli chcesz to na samym końcu dysku dorzuć partycję
rozszerzoną D (będzie widoczna z obu parycji) i na niej umieść np.
sterowniki, instalkę do gry itp.

> Czym ja zrobic, zeby nie rtacic tego co mam aktualnie?

Partition Magic (najlepiej w tym przypadku dosowy, prostszy w użyciu). Nawet
jak coś masz teraz na końcu dysku to PM przy zmniejszaniu partycji
przeniesie dane wcześniej. Absolutnie nie używaj Fdiska.

> i jaka wielkosc partycji?

Chyba starczyłoby ze 2GB (tak żeby zostało minimum 1GB na głównej parycji).
To i tak tylko na tymczasem, jak sprawdzisz to całą ją wywalisz i z powrotem
powiększysz główną partycję na cały dysk. Nawet nie ma co instalować
bootmenagera, PM będziesz sobie przełączał która partycja jest aktywna
(czyli z której startuje)