Re: Modernizacja PC - Sempron czy Celeron

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 01 Apr 2006 - 14:09:00 MET DST

Użytkownik "amfi1" <amfi1@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:e0l9er$nah$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Przymierzam się do modernizacji PC (w tej chwili Duron), w grę wchodzi
> wymiana płyta+procesor+pamięć (grafika zostaje: GeForce 5500).

Odpuść sobie tego GF5500. Nowa płyta z AGP ma sens tylko wtedy jak masz
kartę AGP klasy GF6800. Nawet najtańsza karta GF6200TC 64-bit będzie sporo
szybsza od GF5500 (nawet jeśli ten jest 128-bit).

> Budżet max 900 zł. Do wyboru mam więc Celeron lub Sempron.
> Poniżej przykład:
>
> AMD Sempron 2600, socket 754, 64bit
> ASUS płyta gł. K8N-E, nForce3 250GB, DDR400, SATA, RAID, GBLAN

Jeśli ogranicza cię budżet to wystarczy:
http://arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=3604&katid=59&grupa=368
na takimż samym chipsecie i z takimż samym wyposażeniem. Choć i tak radzę
coś na PCI-E (jeśli zdecydujesz się na LGA775 to tak samo)

> Kingston 2 x 512MB 400MHz DDR Non-ECC

To s754, więc dual jest zbędny i zajmuje tylko drugi slot. A na razie
wystarczy tylko 512MB. Kolejne dorzucisz bez problemu w przyszłości. I nie
musi być Kingston, wystarczy:
http://arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=774&katid=3&grupa=225

> Pytanie, co wybrać, co będzie wydajniejsze?

Semp oczywiście:
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/cpu-games2_3.html
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=267&model2=271&chart=68

> S754 jest już na wymarciu, więc za kilka lat nic tam nie włożę;

Teraz s754 jest bardziej przyszłościowy od s939. AMD skupia się na nowum
sokecie AM2, więc s939 jest "solą w oku":
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1554
Jak widać EOL dla s754 będzie rok później niż dla s939. Nie zdziwię się jak
wyjdą 2-rdzeniówki dla 754 - w przyszłości będzie dużo chętnych na takie
procesory. Podobnie zrobiła np. nVidia szukając rynku nabywców na GF7800 -
okazało się że jest spora grupa ludzi zupełnie zadowolonych z wydajności CPU
swoich zestawów na AGP, a potrzebujących tylko szybkiej karty graficznej -
więc powstał GF7800 na AGP.

Fcbk, gb glyxb cevzn ncevyvf

> LGA775 jeszcze chyba kilka lat pożyje.

Do premiery Intel Conroe, więc raczej parę miesięcy.