Re: Czy AthlonXP 2000+ ruszy na szynie 166MHz

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 29 Mar 2006 - 23:02:18 MET DST

botanix <botanix@master.pl> wrote:

> To nie jest kwestia czy procesor wytrzyma.

            Dodam dla ulawinia: STABILNIE.
Za stabilnie uwazam ~12-24h PRIME95 bez bledow z odtwarzaniem DVB i od
czasu do czasu praca dysku w tle.

> Będzie chodził bez zmiany mnożnika ale jeśli zwiększysz napięcie.

            Tia? Na 1833 MHz jest stabilny pzy domyslnym 1,6, na 1900 MHz nie
pomaga nawet 1,8V. Wiecej nie mam zamiaru podnosci - wybacz, ale nie lubie
smazonych procesorow - IMHO CPU nie powinien miec ponad 40 stopni przy
braku obciazenia, poza tym w obudowie i tak jest cieplo: grzeje 5 kart PCI
[w tym znacznie SS2 i Live], grafika, 2 dyski i oczywiscie CPU + pamiec
w 2 modulach po 16 kosci + north- i southbridge.

> Analogicznie jak chciałbyś > zwiększyc prędkośc jazdy samochodem nie
> pozwalając na szybszy przepływ paliwa?Wszystko zależy od napięcia.

            Kiepskie porownanie zuzycia paliwa do polprzewodnikow. Pradu
oczywiscie zuzywa sie wiecej przy wyzszej czestotliwosci, ale zwroc uwage
ze jedne CPU z tej samej serii chodza lepiej, inne gorzej przy takim samym
napieciu. Przy OC nie masz zadnych gwarancji: traktujesz to jako mily bonus
a nie wymog w stosunku do CPU, jak niektorzy uwazaja.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl