power saving mode S1/S3/S4

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Wed 29 Mar 2006 - 21:51:09 MET DST

Mam pytanko - zwlaszcza do skladaczy wiekszej liczby kompow- czy
dzialanie/niedzialanie/nieprawidlowe dzialanie stanow uspienia wyzszych
niz S1 was przejmuje? Czesto zdarza sie ze S3 lub wyzszy z trybow sie
krzaczy ale uznaje sie 'te typy tak maja' i olewka?

U mnie komputery chodza w zasadzie non-stop, a jak nie uzywam - to
"gasze" do trybu uspienia. Oczywiscie milo by bylo by to byl calkowity
suspend, lub suspend-to-ram, a nie jakas tam proteza w postaci
hibernacji. Kiedys dzialalo mi to (msi kt3-ultra2-aru) idealnie - komp
sie usypial calkowicie, power led zmienial kolor na zolty, budzil sie z
dotkniecia klawiatury dokladnie w tym samym momencie gdzie go uspilem.

Aktualnie mam epoxa na nf2-u (a2800+ mobile) oraz msi kt3-ultra-blr. I
oba kompy nie potrafia sie usypiac prawidlowo. Nie jest to wina ustawien
biosu - maja wlaczone przechodzenie do suspend-to-ram, przechodza... ale:
- epox na nforce po obudzeniu ze snu ma ciagle obciazenie procesora ~80%
co przeklada sie na temperature procka w spoczynku (jadrem systemu, to
samo pod linuksem/windowsem/pod czystym dosem nawet). Pomaga dopiero
calkowity restart komputera - nawet 'uruchom ponownie' nie przywraca
pracy normalnej, wiec cos z hardware. Bios najnowszy.
- msi na via333 po uspieniu budzi sie - i startuje tak jakby to nie
pobudka byla tylko czysty reset z guzika.

W obu kompach zasilacze FSP 350W, pozostale elementy
(Grafika,ram,zasilacz,reszta) byly te same w msi kt3-ultra2 gdzie
dzialalo usypianie...

Juz nawet nie mam nadziei ze to zacznie dzialac prawidlowo w tych 2
kompach, ale co zrobic/czego sie wystrzegac na przyszlosc by nastepne
komputerki ladnie zasypialy i startowaly?