Re: Czy AthlonXP 2000+ ruszy na szynie 166MHz

Autor: botanix <botanix_at_master.pl>
Data: Wed 29 Mar 2006 - 21:25:37 MET DST

Użytkownik "Wojtek H." <wwwojtek1@BLOKADA.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:e0ei97$iaa$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Thoroughbred-B

Jeśli możesz zworkami ustawic na 166 to nie widze problemu..Przestaw zworki,
zwiększ napięcie o 0,1V-0,15V.Jeśli ruszy to będzie chodził jeśli nie to
restart biosu.Moim zdanie będzie chodzic bez problemu.

> Na standartowym napięciu raczej nie. Podnieś trochę napięcie rdzenia,
> zapewnij dobre chłodzenie procka. Ustaw magistralę, zobaczy czy
> wystartuje,
> jeżeli tak, to zapuść Prime95 na ładnych kilka godzin i sprawdź czy nie
> wywala błędów. Profilaktycznie wrzuć nowy bios.
>
> Mimo wszystko jednak ECS to nie jest potęga o/c. Mam jednego kompa z taka
> płytą i Duronem 1600 (kilka postów nizej) i osobiście nie mam odwagi
> podkręcać Durnia na FSB333. Na czymś bardziej markowym spróbowałbym.

Osobiście to nie kwestie odwagi bo niczym nie ryzykujesz to raczej kwestia
niewiedzy.Twoja płyta może chodzic z częstotliwościa 333MHz dla FSB i nie
jest to dla niej szkodliwe, innaczej sprawa ma się z częstotliwością 290MHz
które ustawiałeś ( a więc jednak podkręcałeś i to jeszcze gorzej ).W
zasadzie więc nie rozumiem problemu...Zwiększenie napięcia o 0.1V nawet przy
gównianym chłodzeniu też nie zaszkodzi.ECS potęgą OC faktycznie nie jest ale
co to za OC kiedy ustawia się częstotliwośc nominalną dla płyty
głównej??Faktyczne OC to wykręcanie magistrali na nforce2 z 200MHz na
230-250 ( gdzie to już graniczy z cudem ) oraz podkręcanie Durona 1,8 na 2,6
przy napięciu ponad 2,1V ( nominalne 1,5V ).Moja rada taka: spróbuj! Jeśli
nie odpali to restart ustawień bios i tyle, żadne niebezpieczeństwo.

Pozdrawiam