Re: P4 2.6 i temperatura

Autor: Palmer <USkolupUN_TO_at_o2.pl>
Data: Tue 28 Mar 2006 - 19:04:01 MET DST

Użytkownik "Mariusz" <artfilm@op.pl> napisał w wiadomości
news:9d774$442961de$3eb336a2$26403@news.chello.pl...
> jeszcze
> temperatury.

> Może
>>

> Trochę nie rozumiem Twojego toku myślenia. Dlaczego uważasz, że zasysanie do
> środka obudowy świeżego powietrza jest złym rozwiązaniem?
> Mariusz
 Nie, że złym. Po prostu nie zawsze pomaga, a niejednokrotnie wywołuje
zupełnie odwrotny skutek do zamierzonego. Wszystko oczywiście rozchodzi się o
obudowy i koncepcji wentylacji na jaką nas skazuje. Czytałem kiedyś, na jakimś
anglojęzycznym portalu komputerowym, bardzo rzetelnie przeprowadzony test, w
którym porównano różnorakie konfiguracje wentylatorów (wówczas korzystano
tylko z tych o średnicy 80 mm i bodajże 92 mm). Okazało się, że mając do
dyspozycji tylko wentyalator w zasilaczu, nie jest wskazane montowanie
wentylatora z przodu obudowy, gdyz temp. w obudowie wzrastała (w środku
niepotrzebnie bełtało się powietrze, gdyz wentylator w zasilaczu zwyczajnie
nie nadążał z wysysaniem). Nie pamiętam już czy juz był sens stsować taki
wentylator wtłaczający chłodne powietrze do obudowy w przyp. zastosowania
wentylatora wyciągającego z obudowy (na jej tylnej ściance). W każdym razie
mają do dyspozycji zasilacz i dodatkowy wentylator korzysteniej jestt
zastosowac go właśnie z tylu obudowy, wtedy zimne powietrze bedzie wciagane
naturalnie (ze szpar w całej przedniej sciance obudowy). Ja stosuje wentylator
z przodu obudowy, ale jest ona nowoczesna i chłodzenie składa się z 3
wentyaltorów 120 mm. W takim przyp. 3 wentylator z przodu obudowy pełni
dodatkowo funkcję schładzającą twardy dysk. Reasumując sugeruję abyć
potestował rózne koncepcje wentylacji, na tyle na ile pozwala Ci oczywiscie
obudowa i pozostał przy rozwiązaniu najbardzej optymalnym. Pozostaje jeszcze
dobór odpowienich predkosci dla wentyalatorów ale to juz temat na zaś...

Pozdrawiam,
Palmer