Re: k.graf acorp - ale jaka?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 20:57:21 MET DST

Uzytkownik "venioo" <venioo@poczta.fm> napisal w wiadomosci
news:e03prr$m8f$1@atlantis.news.tpi.pl...
> wiecie co to za karta?? bo sterownika szukam, tylko nie za bardzo wiem do
> czego...
> nie jest mi on niezbedny juz, ale z ciekawosci, moze ktos bedzie wiedzial
> co to.
> dzisiaj zdjalem radiator i jest to na i740.
> producent ACORP.
> zdjecie karty:
> http://venioo.w.interia.pl/acorp.jpg
>
> ven

Intel 740 w wykonaniu Acorpa. Tzw. generacja 1.5 (miedzu Riva128 a TNT,
chociaz zdecydowanie blizej do tej pierwszej). 8MB RAM, AGP x2, 3.3V. 1 TMU.
Próba wejscia Intela na rynek zdominowany ówczesnie przez 3dfx i nVidie (z
domieszka Ati, S3 i Rendition). Generalnie porazka, stwarzal duzo problemów
z kompatybilnoscia nawet z chipsetami Intela (chociaz mi dzialal dobrze pod
MVP3 i to w AGPx2). Pod koniec produkcji Intel musial wymuszac na
producentach grafik kupowanie ukladów i740 ("jesli nie kupicie i740, nie
dostaniecie chipsetów do plyt glównych"). Acorp juz sie nie przyznaje do tej
karty, wiec wszelkie sterowniki i dane techniczne tylko na stronie Intela
(WinXP napewno i Me chyba ma wbudowne drivery do 740-ki):
http://www.intel.com/support/graphics/intel740/