Re: Zintegrowana karta dźwiękowa obciąża CPU?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 19:51:57 MET DST

news:e08022$o0q$1@polsl.pl...

> Przy odtwarzaniu prostego dźwięku nie. Ale weź pod uwagę,
> że obecne gry mieszają kilkanaście ścieżek dźwięku (podczas
> gdy te proste układy sprzętowo mieszają np. max 4), stosują
> efekty nakładane w czasie rzeczywistym (które w lepszych
> kartach może realizować DSP) czy realizują dźwięk przestrzenny.
> Z tego powodu w wymagających zadaniach (czyli głównie w grach)
> obciążenie CPU będzie w przypadku prostych zintegrowanych kart
> wyraźnie wyższe (bo więcej rzeczy gra musi robić sama na CPU
> zamiast zrzucać robotę na układ dźwiękowy).

To już się zmienia. Wraz z debiutem intelowskiego HD Audio Azalia (dostępnym
również w nowszych s754/939) poprawiła się przede wszystkim jakość dźwięku
ale i wydajność. www.anandtech.com prowadzi na bieżąco testy obciążenia CPU
przez najnowsze zintegrowane karty muzyczne (i sieciowe BTW) zarówno przy
dxwięku 2D jak i 3D z EAX 2.0 (jako referencyjnej karty używają X-Fi) np. :
 http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2726&p=12