Re: Czy mogę podłączyć 2 napędy DVD?

Autor: Feromon <feromon_at_op.pl>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 09:57:48 MET DST

Użytkownik "Mariusz" <mk_NOSPAM@popnet.pl> napisał w wiadomości
news:e06e90$881$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jeśli tasmy są takie same to można dowolnie podpinac urządzenia. Możesz
> też mieć jedną taśmę 80 zyłową i drugą 40 żyłową (wyglądają prawie tak
> samo, jedna jest sztywniejsza), to wtedy 80 jest do dysków a 40 do napędów
> CD.

Jedna ma 40 drucików, a druga 80 drucików. ;))))
Poza tym różnią się czasem blokadą jednego z pinów w złączu.
Napęd CD można również podłącyć pasmem 80 żyłowym,
(te dodatkowe 40 żył to masy ekranujące) o ile wtyczki pasują - nie wbijaj
na siłę.
Dodatkowo urządzenia (dyski HDD, napędy CD i DVD) mają zworki master/slave.
Na jednym paśmie można podłączyć dwa urządzenia pod warunkiem
poprawnego ustawienia powyższych zworek.

Feromon