Re: P³yta ASUS P4P800SE i nowy zasilacz.

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Sun 26 Mar 2006 - 19:41:18 MET DST

KaNo napisa³(a):
> Nie wiem co to znaczy, bedzie lezala odlogiem? Pobierana moc taka sama w
> wypadku zasilacza 300 i 500W.

Pod warunkiem, ze zasilacz bedzie obciazony na max to co napisales jest
prawda, ale efektywnosc zasilacza maleje wraz ze spadkiem obciazenia wiec:
jezeli masz konfiguracje ktora potrzebuje 200W to zasilacz 300W bedzie
bral na wejsciu mniej pradu niz zasilacz 500W podlaczony do tego samego
kompa ...

Calkowita moc zasilacza to nie wszystko,
> rownie wazne sa inne jego parametry. Nowe procesory maja duze wymagania.
> Poszukaj zasilacza 300W, ktory spelni wymagania Pentium D 840: 16A DC (w
> impulsie 22A) na linii +12V_2.

a propos zasilaczy ktore przy +12V maja 22A to chocby taki tagan 380W
spelnia te wymagania ... o slabszych nigdzie nie pisalem wiec nie
odniose sie do mocy 300W ... moje posty mialy na celu uswiadomienie
ludzi zeby nie szalec przy zakupie zasilacza jezeli ta reszta mocy i tak
nie bedzie wykorzystywana ... internetowe kalkulatory mocy jakich pelno
w necie pokazuja jakies kosmiczne wartosci ktore nigdy w rzeczywistosci
nie zachodza ... a kupowanie zasilacza "na zapas" to wcale nie taki
dobry pomysl bo za chwile moze sie okazac ze wymysla plyty ktore beda
potrzebowaly jakiegos dodatkowego napiecia ...