ATI: Jakość TV Outa i w ogóle.

Autor: Mariusz <mk_NOSPAM_at_popnet.pl>
Data: Sun 26 Mar 2006 - 16:39:24 MET DST

Wpadła mi ostatnio w ręce karta HIS 9550 256/128 z TV Outem i DVI. Jako, że
nigdy nie miałem karty ATI w ręku byłem bardzo ciekaw jak się będzie
sprawowac u mnie. Natywnie uzywam GF4Ti4200 128 MB Asusa. Odinstalowałem
wszystko i wrzuciłem radeona. Po wstepnych testach 3d markami okazało się,
że HIS szybszy od Asusa - zwłaszcza w nowych produkcjach. Zachęcony wynikami
uruchomiłem w HISie TV Out. Niestety osławioan "jakośc tv outa ati" legła w
gruzach. Obraz z HISa jest po rpostu słaby - do oglądania filmów nadaje się
wysmienicie, ale do niczego więcej (np. napisy informacyjne z PowerDVD - te
zielone w rogu z bitrate - praktycznie nie od odczytania na TV rozmyte).
Mimo manipulacji ustawieniami nie dało się wiele zrobić, bezaplecyjne asus
ma lepszy tv out, mozna niemal w Windowsie pracować - napisy są lekko
rozmazane ale wciąż czytelnie na HISie trzeba się domyślać co tam pisze.
Dodatkowo zobaczyłem kilka dziwnych rzeczy w różnych aplikacjach: różnego
rodzaju "smieci na ekranie" (np. ekran podglądu w w Premiere). Być może to
kwestia sterów (próbowałem najnowsze ATI jak i starsze), może to kwestia
karty (HIS), jednak moim (pewnie nieobiektywnym) zdaniem ati wygląda
słabiej, mimo nieco lepszej wydajności karta asusa wydaje się być
solidniejsza i lepiej dopracowana. Minimalnie n a plus oceniłbym jakość
obrazu 2d na ATI - tutaj jest minimalnie lepiej od Asusa, ale za całokształt
raczej Asus.
(o blokowaniu Alt+C w CCP nie wspomnę nawet)

--
Mariusz