Re: formatowanie dysku

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Sat 25 Mar 2006 - 15:18:27 MET

Oto co Melon_89 napisał:
> Mam PQ magic z dyskietka startowa dosowa. Jesli nie wymagam zbyt
> wiele to napiszcie co mam pokolei zrobic. Z góry thx.

Nie bardzo wiesz co to jest formatowanie. Zakładam że chcesz
zniszczyć wszelkie dane na istniejących do tej pory partycjach. W tym
celu wystarczy jeśli zlikwidujesz istniejące partycje. Zabutuj komp z
dyskietki, uruchom PQmagic i dalej nie będę tłumaczył bo obsługa jest
prosta jak deski klozetowej. Zaznaczasz partycję, dajesz Delete i
Apply.
Natomiast jeśli chcesz założyć partycję, to wybierasz Utwórz (czy jak
tam jest to po angielsku) partycję, ustanawiasz jej typ i rozmiar po
czym dajesz Apply. Dopiero jak juz masz założoną partycję określonego
typu możesz (ale nie musisz) ją sformatować. Jeśli instalujesz na
niej OS, to instaler sam się zajmie formatowaniem. Jeśli jest to
partycja danych, musisz rzeczywiście ją sformatować i robisz to
poleceniem Format. Proste, nie?

--
Jacek - K7S5A rider