Re: WLAN problem

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Fri 24 Mar 2006 - 14:50:36 MET

Dnia 2006-03-24 12:34, Użytkownik Michal Bien napisał/a:

> Ale serwer DHCP ma przypisane skojarzenie IP do
> konkretnego MAC - jak inaczej wyobrazasz sobie rozpoznawanie
> "swojej" karty i przypisanie dla niej "swojego" IP jak pisales
> w poprzednim poscie? Kobieca intuicja czy moze magia mozgow
> elektronowych ktore zastapia w mysleniu usera :>

Eee, no bez przesady, przedpiśca nie zarzekał się że _zawsze_ dostaje
taki sam IP. A działanie DHCP bez przypisywania konkretych IP do
konkretych MACów jest jak najbardziej normalne i ośmieliłbym się
powiedzieć że wyjątkowo często spotykane - 99 koma 9 procent serwerów
DHCP w routerkach służących do rozdzielania netu działa właśnie w taki
sposób.
Ale abstrahując od tych wywodów, wydaje mi się że twoja diagnoza może
być trafna, pod warunkiem że są spełnione założenia związane z
przydzielaniem _zawsze_ tego samego IP.

> A przypisywanie IP z zakresu 169./24 to AFAIR domyslny honeypot
> np: sprzetu Ostbridge

Takoż taki zakres nadaje sobie sam XP jeżeli nie może się dobić do
serwera DHCP.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl