Re: Zasilacz Antec Phantom 500W

Autor: Palmer <USkolupUN_TO_at_o2.pl>
Data: Wed 22 Mar 2006 - 12:17:03 MET

Użytkownik "Monika" <e-maila@nie.podaje> napisał w wiadomości
news:dvr440$83f$1@atlantis.news.tpi.pl...
> No i pytanie zasadnicze - czy lepiej kupic Phantom 350W (calkowicie pasywne
> chlodzenie), czy Phantom 500W (wiatrak wlacza sie od ustawionej
> temperatury). Jesli chodzi o moc to ten pierwszy w zupelnosci mi wystarczy,
> niestety jest drozszy.
>
> A moze dac sobie z tym spokoj i zafundowac sobie Seasonic, np. taki:
> http://silentpcreview.com/article226-page1.html
> Ten ostatni ma te zalete, ze moglabym wylaczyc wiatrak procesora, na razie
> chodzi na 3,3V (!) przy obrotach ok 1000obr/min i nie ma potrzeby wiecej, bo
> moj procesor to Pentium4 M 2,0GHz.

Akuratnie mam tego Seasonic-a i sobie chwalę. Weź pod uwagę, że zupełnie lub
prawie pasywne konstrukcje wydzielają spore ilości ciepła i wymagają bardzo
dobrze zorganizowanej wentylacji w obudowie. Dlatego to jest błędne koło, bo
zamiast w zasilaczu, wentylator będzie musiał być zainstalowany do wymuszenia
obiegu powietrza w obudowie. Z resztą sam producent rekomenduje pasywne
zasilacze tylko do dobrze wentylowanych obudów.

> Moje kryteria to:
> 1. Cisza (czesto uzywam komputera w nocy).
> 2. Sprawnosc (lubie ekologiczne rozwiazania).
> 3. Ewentualnie cena.

Seasonic spełnia nie tylko 2 pierwsze, ale i 3 kryterium. Jak dla mnie cena
tego Antec-a jest iście kosmiczna, a że Seasonic jakością i parametrami mu nie
ustępuję... wybór należy do Ciebie.

Pozdrawiam,
Palmer