Re: Wymagania sprzętowe dla GigabitETH

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Wed 22 Mar 2006 - 11:04:24 MET

Dnia 2006-03-22 10:36:42, encja *'kofi'* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Witam,
>
> Chciałbym się upewnić i poradzić przed zakupem karty Gigabit Ethernet.
> Wiem, że potrzeba stosunkowo mocnego sprzętu, ale jakie tak naprawdę są
> wymagania sprzętowe dla kart gigabitowych?? Mam serwer Compaq'a z
> PIII-650Mhz, 256MB Ram'u. Da radę czy będzie chodziło tak jak setka??
> Może ktoś z Was testował?? Będę wdzięczny za info.

Przy małej ilości przesyłanych danych będzie wyraźnie szybciej. Jednak
nawet chwila transferu ciągłego (np. kopiowanie pliku) sprowadzi Ci
prędkość do poziomu niewiele większego niż 200Mb/s.

Testowałem gigówki na serwerach z dyskami Seagate Cheetah, na
pojednynczym dysku transfer ciągły był na poziomie ok 300Mb/s, po
zrobieniu stripe'a - skoczył do ok 600Mb/s - widać jasno, że wąskim
gardłem był HDD (a to jedne z najszybszych na świecie - 15000 RPM)

Na typowym, pojedynczym HDD cudów się zatem nie spodziewaj...

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]