Re: Wymagania sprzętowe dla GigabitETH

Autor: 'kofi' <mr.kowalik_at_no.spam.wp.pl>
Data: Wed 22 Mar 2006 - 10:48:25 MET

Radosław Sokół wrote:
> Generalnie do takiego sprzętu nie widzę sensu montowania
> karty gigabitowej. Owszem, będzie nieco szybciej, ale
> wąskim gardłem stanie się nagle sam serwer. Przede
> wszystkim należałoby mu rozbudować pamięć co najmniej
> do 512 MiB. Warto też byś określił jaką rolę pełni ten
> serwer i pod jakim systemem operacyjnym działa.

Serwer typowo do zastosowań domowych. Działa pod FreeBSD. Routing, NAT,
DHCP, Firewall, Apache i RRDTool. Aha no i FTP oczywiscie. Mam tam sporo
danych na nim i chciałbym trochę przyspieszyć działanie sieci lokalnej.
Myślałem też o NFS'ie, bo to w domu wygodniejsze, ale to plan. Brak
czasu narazie. Dwa pozostałe kompy mają GB i działa fajnie. To stary
serwer i nie liczę na pełną prędkość. Zadowoli mnie 2-3 razy szybciej
niż mam przy setce. Dysk w miarę szybki, 8Mb cache'u. Pamięc planowałem
rozbudować do 512M, ale narazie nie mam dużej zajętości podczas
normalnej pracy.

Pozdr,
M.