Arctic Cooling Copper Silent 2TC rev.2

Autor: tukan <tukan77_at_dupa.pl>
Data: Wed 22 Mar 2006 - 09:50:27 MET

Witam,

Kupiłem taki wiatrak z radiatorem
http://allegro.pl/item90840312_arctic_cooling_copper_silent_2_tc_rev_2_cz_temp.html
na mojego Athlona 2000+.
Przyznam że wyglądał solidnie, zamontowałem go więc szybko i......nastała
cisza. Nie cieszyłem się nią jednak zbyt długo. Po jakimś czasie zaczęło
dochodzić do mnie cichutkie, ale dość wkurzające wycie - coś w stylu sygnału
kontrolnego TV. Po chwili namysłu: czy to gdzieś na dworzu, czy u sąsiadów,
czy u mnie - doszedłem do wniosku, że to z kompa. Problemem okazał się ów
wiatrak, który przy 1700 - 1800 rpm nie generuje żadnego szumu, tylko wyje.
Wytrzymałem z tym badziewiem 2 dni, po czym zdjąłem sam wiatrak (bez
połamania się nie obyło :) i założyłem coś takiego
http://allegro.pl/item90399148_arctic_fan_pro_tc_b_cichy_cz_tem_reg_obr_10db_fv.html .
Teraz nawet przy 2000rpm słychać tylko delikatny szumek.
Czy ktoś miał podobne doświadczenia z takim chłodziwem?? Jeśli ktos nie ma
bardzo cichego zasilacza, grafy i chipsetu bez wiatraka, to może mu to nie
przeszkadzać. Mnie to jednak strasznie wk..wiało.
Czekam na Wasze opinie.

Pozdrawiam
Tukan