Re: interfejs Sata+dysk na płycie z Ata

Autor: Margo <margo_at_margo.NO.SPAM.net.pl>
Data: Tue 21 Mar 2006 - 12:02:26 MET

<<>> Gozdek <<>> napisał(a):
> Niedlugo bede mial dysk Segate Barracuda 7200.9 8MB, Serial ATA II,
> NCQ. Niestety moja płyta nie obsługuje Sata. Płyty nie chcę zmieniać jak
> narazie tylko chcę kupić kontroler pod PCI-->SATA. I stąd moje pytania
> 1. Czy muszę wyłączać kontroler ATA na płycie głównej, czy jak będę miał
> 2 kontrolery włączone to one się nie będą gryzły?

Myślę, że nie.

> 2. Jak podepnę dysk do kontrolera i uruchomię Windę, winda zainstaluje
> sterowniki, czy dostępne będą pod DOSem?

Pod czystym, prawdziwym DOSem nie. Pod tym "DOSem" z okienka XP, tak.

> Np jak będę chciał stworzyć
> partycje na dysku z bootowalnej płyty co czy dysk bedzie widoczny?

Jeśli program będzie obsługiwał dyski SATA, to będzie widoczny.

> 3. Czy po stworzeniu partycji, bede mogl bezproblemu przeniesc system ze
> starego dysku np Norton Ghostem, czy w wersji 9 wykryje dysk SATA?
> Co radzicie?

Ghost dysk wykryje, ale nie będzie sterownika do SATA, który trzeba
wrzucić podczas instalacji, więc sądze, że winda z tego dysku się nie
uruchomi.

Popytaj na pl.comp.os.ms-windows.winnt

--
Pozdrawiam, Arek