Re: DVD-ROM nagle przestał działać

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 23:27:57 MET

> miałem tak samo i wymiana taśmy ata pomogła. wychodzi na to że nagrywajka
> usmażyła mi taśme.
> pomimo że zazwyczaj napędy pracują w trybie udma33 to są strasznie
> wybredne co do tasiemek.

Wymieniłem szybko kabel na inny (40 żyłowy - taki jak do tej pory) i nie
pomogło.
Objawy są takie:

Jeśli w DVD jest jakaś płyta, to przy uruchamianiu komputera zatrzymuje się
on po takiej tabelce z listą przerwań. Trzeba otworzyć kieszeń, żeby
uruchamianie ruszyło.

Po wejściu do systemu (Win XP) po włożeniu dowolnej płyty naped poświeci
diodą, ale nie próbuje rozkręcić płyty. Explorer pokazuje, że napęd jest
pusty.

Czy to nagle zepsuł się napęd DVD? Mam gwarancję, ale chciałbym się upewnić,
że to to.

MN