Re: Czy mozną podłączać dysk SATA w czasie pracy?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 21:22:30 MET

pablo wrote:
> Mam potrzebę podłączenia drugiego dysku SATA ale bez wylaczania pracujacego
> komputera. Czy jest to mozliwe, czy dysk nie zostanie uszkodzony i czy jest
> w ogole sens bo nie wiem czy XP go rozpozna bez resetowania calego sprzetu.
> Mam po prostu uruchomiona plikacje ktorej nie chce przerywac a jej czas pray
> potrwa jeszcze kilka godzin.

Są odpowiednie karty i kieszenie HotSwap -np Promise 1 dyskowa i 4
dyskowa (zajmująca miejsce 3 napędów 5 1/4").

Działa przyzwoicie, tzn. windowsy bez jakichkolwiek problemów, ale kusi
programowy Raid5. Linux - pare miesięcy temu instalowalem sterowniki do
ktoregos kernela 2.6.x, potrafia byc niestabilne, jezeli jest jakis
program permamentnie odwolujacy sie do 'wylaczonego' urzadzenia.

Ale, pomimo szumu działa ok - Sowtwareowy Raid 5 na 4 dyskach SATA 250
GB.Można pokusić się o rozwiązania hardware'owe, ale:
a) to kosztuje
b) jak coś padnie to po danych, a z softwareowego od biedy mozna odzyskac.

Wracajac do tematu:

Polecam albo kieszen hotswap na jeden napęd (potrzebny chipset
obsługujący ta funkcje) - karta PCI, albo kieszen USB 2.0 na SATA, sa
tez kieszenie zewnetrzne z wyjsciem SATA, szczerze mowiac nie testowalem
i nie wiem jak to sie ma to Podłączania Na Gorąco :)

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/