Re: Dyski >32GB i i440LX?

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal-wykasuj-_at_gazeta.pl>
Data: Fri 17 Mar 2006 - 18:24:24 MET

On Fri, 17 Mar 2006 00:43:42 +0100, strOOs wrote:

> I tu pada pytanie: czy taka plytka dysk 40GB wykryje? Wiem, ze czasem
> zdarzalo sie, ze BIOS nie widzial dysku, a juz dalej normalnie go bootowal.
> Plyta to A-Trend ATC-6130, BIOS nawet jak podmienie na najnowszy to
> TEORETYCZNIE obsluguje tylko do 32GB..
> Mial ktos stycznosc z takimi zabawami?

Najlepiej wgrać patchowany BIOS. Jeżeli nie masz ochoty się z tym bawić,
można też popróbować czegoś, co się nazywa "Disk Manager". Każdy producent
dysku powinien takie coś udostępniać.

Oprogramowanie takie instaluje w MBR dysku software, które może obsługiwać
całą powierzchnię dysku. Konieczne jest niestety jednak to, żeby BIOS dysk
mógł zobaczyć i ten MBR z niego sczytać - pomaga tutaj zworka ograniczająca
pojemność dysku do 32GB. Oczywiście płyta musi wykrywać dyski do 32GB, oraz
dysk musi dysponować takową zworką.

U mnie (Atrend ATC6220 + Seagate 40GB) działa bez zarzutu. Zrobiłem taki
manewr z lenistwa - nie miałem ani czasu ani ochoty upgrade'ować BIOS.
Oczywiście według mnie upgrade BIOSu jest lepszym manewrem, daje większą
uniwersalność. Ale jeżeli Ci się nie chce - masz rozwiązanie :)

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//