Re: Dyski >32GB i i440LX?

Autor: Jaceq <dzacek83_at_WYWALTOo2.pl>
Data: Fri 17 Mar 2006 - 01:05:29 MET

strOOs wrote:
> Witam.
>
> Mam taki problem.
> Mam w takim staruszku jak P2/266 dysk 3.2GB.
> Chcialbym go zmienic na jakis wiekszy, tak powiedzmy 20-30GB, ale:
> * dysk 20GB kosztuje ~70-80zl
> * dysk 30GB (najwiekszy teoretycznie obslugiwany) kosztuje 80-100zl
> * dysk 40GB kosztuje znow 80-100zl..
>
> I tu pada pytanie: czy taka plytka dysk 40GB wykryje? Wiem, ze czasem
> zdarzalo sie, ze BIOS nie widzial dysku, a juz dalej normalnie go bootowal.
> Plyta to A-Trend ATC-6130, BIOS nawet jak podmienie na najnowszy to
> TEORETYCZNIE obsluguje tylko do 32GB..
> [...]
sa w necie "patchowane" biosy wlasnie na taka okolicznosc, i musze
przyznac ze to dziala, wgralem niby ten sam (ale z patchem bios) do
plytki na BX ktora wczesniej widziala dyski do 32 GB, po operacji
widzi dysk 40GB i normalnie bootuje, w tych patchowanych biosach
sa ograniczenia do 64 i 128GB, a w ogole znalazlem Ci stronke z
przerobionym biosem do Twojej plyty oto ona
http://wims.rainbow-software.org/