Re: jaki "file system" w nowych notebookach dają?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 16 Mar 2006 - 23:18:07 MET

nemo <skasuj.nemo@komtur.skasuj.com.pl> wrote:

> Z powodu stosunkowo wolnych dysków twardych w notebookach.
> FAT32 jest wtedy wyraźnie szybszy.

            Eee tam. FAT i FAT32 jest szybszy przy duzych, ciaglych plikach
[np: zapis video, obrazy plyt idp - wynika to z jego prostoty] ale przy
bardzo duzej ilosci malych plikow [a takich na partycji systemowej XP jest
duzo] juz nie za bardzo. Ba - NTFS moze byc tu szybszy - takie male pliki
mozliwe sa do zapisania wylacznie w obszarze metadanych - mamy tu zapis
bardzo malej ilosci danych tylko w 1 miejscu, a nie 2-3: 2 kopie FAT oraz
skok do samego sektora z danymi.

> Po skonwertowaniu NTFS i defragmentacji ACER, na którym eksperymentowałem
> (bo też mnie to dziwiło) wyraźnie zwolnił :(

            Bo NTFS _KONWERTOWANY_ jest wyraznie wolniejszy od zakladanego przez
system przy formatowaniu partycji. Zupelnie inny jest tu nawet rozmiar
podstawowej jednostki zapisu. Jest to zreszta gdzies w bazie wiedzy MS.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl