Re: Komputer nie wstaje :(, plyta ECS P4VXASD2 i modem

Autor: Speedy <speedy_at_2a.pl>
Data: Thu 16 Mar 2006 - 22:38:28 MET

Hej

"LUKY" <luky1@|WYTNITO|o2.pl> wrote in message
news:dvaaio$eku$1@news.onet.pl...

> ps. Czy istnieje taka opcja ze procesor mogl sie uszkodzic? i dlatego
> takie przeboje mam z komputerkiem?
> ps2.
> Jesli radzicie wymienic tego nedznego ECS'a to na jaka konkretnie
> plyte(s.478), ktora bedzie najbardziej stabilna i bezawaryjna waszym
> zdaniem?

Każda będzie lepsza :) miałem dwukrotnie do czynienia z tym ECS VXASD2, tzn.
sam takiego mialem i kolega też miał, z tej rodziny (ASD2+ czy coś). Płyta
kompletnie nieobliczalna, zachowująca się w dziwny sposób. U mnie czasami
sie nie włączala z niejasnych przyczyn; czasami wszystko działalo OK po czym
nagle znikał CD, FDD albo i HDD i zwis... A u kolegi plagą były samoczynne
resety w nieoczekiwanych momentach.
Ja wymieniłem wtedy płytę najpierw na inny egzemplarz ECS (ten się w ogóle
nie dał włączyć) a potem na podobny tani badziew, Mercury Kobian NDSUX, i tu
różnica była kolosalna - wszelkie problemy jak ręką odjął. A kolega już nie
pamiętam, chyba akurat wtedy pojawiła się firma Asrock i na Asrocka
wymienił, ale nie wiem jakiego.
Obecnie też mam taniego Asrocka M266 (na Via) i generalnie jestem
zadowolony. To jest taki malec ze zintegrowaną grafiką Savage zdaje się, ale
ma też slot AGP i wlasnie używam go z kartą AGP (FX 5200) . Poczciwy
staruszek :) działa niezawodnie 24/7 już ze 2 czy 3 lata. Nie bardzo się
tylko daje podkręcać, ale poza tym wszystko jest OK. I miła niespodzianka ze
strony producenta: miałem kiedyś stary skaner na LPT i nie mogłem ustawić
tego portu w biosie w tryb EPP (a skaner w innym trybie nie działał zbyt
dobrze). Napisalem do Asrocka i po paru tygodniach przysłali mi wersję beta
bios-u w której poprawili ten błąd (aczkolwiek w miedzyczasie sprzedalem
ten skaner wiec nie było już potrzeby zmiany biosu i sprawa była
nieaktualna).