Beznapędowiec i instalacja systemu

Autor: Grzegorz Janiszewski <info_at_metrum.com.pl>
Data: Thu 16 Mar 2006 - 19:07:00 MET

Witam,

Mam dość leciwego beznapędowca, który przez replikator ma podłączanego
flopa. Można też podłączyć CD-roma na PCMCIA, ale takiego, który pracuje pod
DOS-em. Tegoż właśnie CD-roma nie mam. Muszę przeinstalowac system (jeszcze
nie zdecydowałem - win 98 lub winXP), ale padł dysk. Mam nowy i tego chcę
użyć. Bios ma typowe ograniczenie 8GB dysku (13 przerwanie), a dysk, który
chcę włożyć ma 30GB. Oczywiście zrobiłem sobie partycję startową 8 GB i tą
Bios będzie ją widział, natomiast nie będzie widział reszty (windows nie
będzie miał z tym problemów mimo ograniczeń biosu). Zatem odpada instalacja
systemu z drugiej partycji? A może nie? Czy DOS 7 będzie widział cały dysk?
Zrobiłem sobie płytkę bootującą z obsługą sieci, ale nigdzie nie mogę
znaleźć dosowego sterownika do karty PCMCIA - 3Com562B. Czyli też nic z
tego. A może można zbootować z flasha pod USB tylko trzeba by wtedy włączyć
obsługę USB w DOS.
Macie jakieś pomysły? Bedę zobowiązany...

Pozdrawiam,
Grzegorz