Re: Dziwny dźwięk

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 16 Mar 2006 - 10:12:28 MET

p10tr3k napisał(a):

> Czy to jest usterka?? Powinienem wymienic ten element?

To zależy co rozumiesz pod słowem "usterka" :) Nie będzie to
raczej przeszkadzało w najnormalniejszym działaniu komputera
i nie grozi awarią -- cewki zawsze drżą, tylko zazwyczaj coś
tłumi ich drgania (np. lakier, który lubi się wykruszać po
jakimś czasie i wtedy po roku czy dwóch zaczyna śpiewać
dopiero).

Jest to natomiast denerwujące, szczególnie gdy ktoś ma
cichszy komputer. Mam parę płyt Gigabyte i nigdy się z tym
nie spotkałem, lecz np. płyta ASRocka lubi mi zmieniać
poziom hałasu w zależności od obciążenia (i co gorsza
nie tylko ćwierka wszystkimi cewkami jakie ma ale też
zwiększa obroty wentylatora). Czytałem też, jak już wspomi-
nałem, o płytach ASUSa robiących takie numery od nowości
(co nieco zdumiewa, bo ASUS byle jakim producentem nie
jest, choć daleko mu do osiągnięć sprzed paru lat i
raczej nie biorę pod uwagę jego płyt przy zakupach).

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |