Re: Raid, czy nie raid ?

Autor: ttttttttt <tszz_at_poczta.fm>
Data: Tue 14 Mar 2006 - 12:03:12 MET

MadMan wrote:

> Od zawsze? Przynajmniej od dawna...

mnie uczyli zeby wykorzystywac dwa dyski o takiej samej pojemnosci, takich
samych producentow widocznie zle mnie nauczyli :P
tutaj cytat:
"Podstawą do stworzenia macierzy RAID0 są dwa identyczne dyski twarde, które
po stworzeniu RAID-a 0 (konfiguracja odbywa się w biosie kontrolera) tworzą
spoistą całość. I tak z dwóch np. IBM60GB tworzy nam się jeden dysk 120GB.
Pytanie podstawowe: "czy dyski muszą być identyczne" ?
Teoretycznie nie muszą. Jednak trzeba uświadomić sobie iż łącząc dwa rożne
dyski np. IBM ATA100 40GB i IBM ATA 100 60GB otrzymamy dysk o pojemności
80GB.
Łącząc dwa dyski o tej samej pojemności np. IBM ATA100 60GB i IBM ATA66 60GB
otrzymamy dysk 120GB ATA66.
Należy pamiętać iż kontroler zawsze zaniży nam wartość dysku do najsłabszego
w owej konfiguracji. "

no wiec jak to jest?

--
[Abit nF7s+nB47J] [aMdXP-m 1.6@227x10 1,75v] [2x512ddr twinMOS 2,5 3 3 9]
[2xmAxtor 80gB] [enliGht 350w] [ultra 5ilence]