Re: Bios do Riva TNT - czy istnieje ?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 14 Mar 2006 - 11:21:21 MET

MK napisał(a):
> Tzn . sprawdzilem pod adresem bodajze 0C00h - jest Riva TNT. Jezeli chodzi i
> problem to jest taki ze po pewnym czasie pracy w systemie Win98 pojawiaja
> sie rozne przebarwienia albo ekran robi sie czarny i do tego wiesza
> komputer. Sprawdzalem na WinXP i jest to samo. Chcialem wgrac od nowa BIOS
> poniewaz mysle ze moze on cos miesza nie tak.

Nie wiem dlaczego zabierasz się do rozwiązywania problemów
od najmniej prawdopodobnej przyczyny ;)

BIOS karty *nie bierze* udziału w wyświetlaniu obrazu.
Inicjalizuje kartę po uruchomieniu komputera i ewentualnie
zmienia tryby graficzne przy wchodzeniu do Windows.
W czasie pracy już nie jest wykorzystywany.

Objawy wskazują na przegrzewanie karty lub występowanie
zimnego lutu jakiegoś. W ostateczności może być to już
jakieś uszkodzenie układów lub błąd sterowników, to ostatnie
jednak można raczej wykluczyć biorąc pod uwagę test w dwóch
różnych systemach. Karta może też odmawiać pracy np. z
powodu słabej jakości zasilania (co może też tłumaczyć
zawieszanie się komputera).

Proponowałbym nie kombinować z BIOSem, tylko podmienić dla
testu kartę grafiki na inną podobną. Jeżeli objawy znikną,
wymień kartę -- GF2MX400 powinieneś dostać na rynku wtórnym
za kilkanaście-kilkadziesiąt złotych, a będzie o niebo
lepsza.

PS. Włącz proszę MIME w czytniku, bo wysyłasz nieprawidłowo
     zakodowane wiadomości. Tutaj masz instrukcję:
     http://www.grush.one.pl/mime/

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |