Re: zestaw - ocena

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 14 Mar 2006 - 08:19:23 MET

Lim napisał(a):

Włącz proszę MIME w czytniku, bo wysyłasz teraz nie-
prawidłowo zakodowane wiadomości. Tutaj masz instrukcję:
http://www.grush.one.pl/mime/

> NIe sadze zeby bylo az tak zle - mam durona 800 i jakos go rozbudowuje...
> bez przesady. Dokupuje ram, dokupuje dyski, dvd, peryferia - nie jest zle! i
> jeszcze troche zostalo miejsca a komputer ma juz chyba z 5 lat? chyba cos
> kolo tego.

RAM -- jak miałeś szczęście to już DDR, ale jak ktoś
kupił z SDR to a) płaci jak za zboże, b) absolutnie
nic już nie zrobi z dokupionymi pamięciami poza ich
sprzedaniem jakiemuś pasjonatowi później.

Dyski -- cały czas ATA, a kolejne płyty główne raczej
będą miały tylko SATA lub przynajmniej głównie SATA,
a w takim przypadku czeka Cię sprzedaż dysków i kupno
nowych i tak, z utrudnionym przegrywaniem danych.

Procesor -- w tej chwili jedynie używanego byś kupił
w ograniczonym zakresie obsługiwanym przez płytę
główną. Ktoś, kto kupił wczesną płytę główną będzie
w jeszcze gorszej sytuacji, bo np. nie wsadzi żadnego
mocniejszego procesora.

> Dlatego mysle ze jesli w sumie 800 /640 ramu/ 40giga wystarcza, to 2500 i
> giga ramu to bedzie wypas. Chodzi jedynie o JAKOSC JAK SADZE.

No na pewno *wystarczy*, ale za rok rozbudowa będzie możliwa
tylko w takim bardzo ograniczonym zakresie jak u Ciebie i
z używanych części. Dlatego piszę, że należy poskładać
komputer wystarczająco szybki i nie liczyć na jego rozbu-
dowywanie intensywne. Bo RAM to można nawet do 486 cały
czas dokupić okazyjnie, ale trudno to nazwać dużą rozbudową ;)

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |