Jaka płyta 754?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 13 Mar 2006 - 19:16:55 MET

Witam,

Planowałem dokupienie Barton Mobile do swojej starej płyty, ale po
podliczeniu paru rzeczy stwierdziłem że lepiej będzie jednak przesiąść się
na nową platformę - S754 i PCI-E.

No i teraz zaczęły się poszukiwania: ideałem byłaby płyta na jakimś
sensownym chipsecie i z obsługą SATA-2. Tyle, że z tej listy:

http://www.apollo.pl/?mod=store&grp=10

to ciężko znaleźć coś sensownego :(

A może nie warto się upierać na to SATA-II? Dysk będę kupował właśnie taki
(samsung spinpoint), ale w zasadzie to chyba wystarczy ustawić zworkę na
dysku i wszystko powinno działać normalnie - czy tak?

Stwierdziłem że nie będę bawił się w 939, bo bez sensu byłoby dokładać 200zł
tylko po to by mieć "nowoczesną architekturę" - sprzętu potem nie będę
zmieniał przez jakieś trzy lata, a wtedy to będzie to tyle warte co obecnie
mój stary athlon XP 1700...

Byłbym wdzięczny za pomoc - bo mój stary komputer w miarę szybko powinienem
przekazać siostrze, a dla siebie szukam czegoś co na parę lat spokojnie
wystarczy...

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944