Re: Sony S95DRB 19" czy warto za taka cene?

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Mon 13 Mar 2006 - 19:06:08 MET

> Planuje kupic monitor LCD, ciezko jest wybrac cos dobrego:(
> Po przeanalizowaniu ofert roznych firm trafilem na Sony S95DRB 19".
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=25028
> Parametry wydaja sie super jesli sa prawdziwe.

http://www.cybex.cz/Produkt.aspx?Shortcut=SON-2082181025 - stÄ…d by
wynikało że Komputronik zaszalał i jest to zwykły monitorek na TN. :)

http://www.systemsassurance.co.uk/default.asp?shopID=systemsRelated.asp&pn=SDM-S95DRB
- to raczej potwierdza

> Co dla mnie wazne podoba mi sie wizualnie. minimum obudowy, brak
> glosnikow.

> Dodam, ze monitor ma byc do domu, nie do grania.
> Teraz do Was pytanie:D czy ten monitor wart jest tej ceny?
> Czy ktos go posiada i moze napisac jak sie sprawuje w praktyce.

A jaka to cena? :)

Do twoich zastosowań wszelkie TN od razu możesz odrzucić. Najlepiej
szukaj czegoś na PVA albo SIPS lub MVA Premium. Nawet nie musisz mieć
monitorka z dopalaczem, bo smużenie przeszkadza praktycznie tylko w
grach. Na pewno sporo takich monitorów jest na rynku (choć zapewne
droższe od twojej propozycji).
Jeśli jednak nie stać cię na dołożenie, a chcesz mieć LCD, a nie CRT, to
możesz rozważyć kupno Soniaka albo innego na TN, ale sprawdź w sklepie
czy akceptujesz wady - słabe kąty (warto popatrzeć z dołu i od góry -
mnie na przykład przeszkadza w TN, że gdy się wyprostuję, to zmienia się
kontrast na ekranie), blade kolory (widać szczególnie na zdjęciach i
filmach), szarą czerń (widać w słabym świetle, chociaż soniaki mają dość
dobrą regulację jasności - przynajmniej te testowane na mva.pl, więc
może trochę da się to poprawić, ale kosztem jasności obrazu). Ogólnie
poważnie zastanowiłbym się nad CRT, gdybym nie miał na monitor 17'' co
najmniej 1400 zł, a na 19'' 1600-1700 zł (co do tych drugich nie znam
cen, możliwe, że trzeba więcej, a może mniej na jakiś dobry :) ).