dziwny problem z gniazdami pamięci RAM

Autor: Tomasz Maciąg <tmaciag_at_willow.iie.uz.zgora.pl>
Data: Mon 13 Mar 2006 - 12:19:13 MET

Przedstawię pewną zagadkę dla mnie: Na płycie Gigabyte GA-7N400pro2 są 4
gniazda na RAM: 2 w kolorze pomarańczowym i 2 fioletowe. Mam dwa moduły
pamięci Kingston 512MB które... za cholerę nie chcą wejść w gniazda
pomarańczowe, za to normalnie wchodzą do fioletowych...! Właściwie nie ma
problemu, bo pamięć jest właśnie osadzona we fioletowych gniazdach i
działa to bezproblemowo od ponad roku. Ale trapi mnie pytanie, dlaczego
nie idzie włożyć tych pamięci w gniazda pomarańczowe? Przyglądałem im się
długo, i nie widzę różnic między nimi.
Czy ktoś miał już podobny przypadek? Niby to samo, ale nie to samo :)

--
T.M.