nowe karty CF w trybie IDE - wydajnosc

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun 12 Mar 2006 - 12:42:31 MET

Tak sobie mecze stara CF 64MB kingstona oraz 512MB noname w przejsciowce
CF-IDE, i obie uparcie chodza w maks trybie PIO-1
Wydajnosc w MB/s jest dramatyczna - ledwo 2.5-2.8 MB/s choc druga karta
jest niby high-speed. W dodatku tryb pio-mode zjada mi prawie calego
procka podczas transferu do karty, co jest bezsensem w zastosowaniu
docelowym.

Czy nowe karty - typu kingston extremeII lub III - dzialaja w trybach
udma? Teoretycznie podawane transfery sa duzo wieksze niz uzyskiwane w
pio-mode, ale tranfery raczej sa podawane nie w trybie pracy IDE tylko w
trybach typowo-kartowych CF...

Moze 'zwykla' przejsciowka CF-IDE nie wystarcza? Nie wydaje mi sie,
poniewaz tam niema zadnej madrosci, to tylko stado sciezek i dwa gniazdka...

Moze ktos gdzies znalazl jakis benchmark nowoczesnych kart CF w
zastosowaniu IDE? Potrzebuje jakies 512-1024MB szybkiego dostepu
(glownie odczyt) do serwerka domowego, nie mam ochoty juz sluchac
piszczacego dysku;)